%0 Journal Article %T رابطه بین رشد اعتقادی و سلامت روانی دانشجویان %J مطالعات اسلام و روانشناسی %I پژوهشگاه حوزه و دانشگاه %Z 2008-1103 %A فضل‌اللهی قمشی, سیف‌الله %A ملکی توانا, منصوره %D 2012 %\ 05/21/2012 %V 6 %N 10 %P 105-117 %! رابطه بین رشد اعتقادی و سلامت روانی دانشجویان %K رشد اعتقادی %K سلامت روانی %K دانشجویان علوم تربیتی %K روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم %R %X هدف تحقیق بررسی رابطه بین رشد اعتقادی و سلامت روانی دانشجویان علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم است. روش تحقیق توصیفی _ پیمایشی؛ و جامعه آماری شامل کل دانشجویان علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بود که تعداد 198 نفر از آنان براساس جدول کرجسی و مورگان و به شیوه تصادفی طبقه‌ای به عنوان گروه نمونه آماری انتخاب شدند. از دو پرسشنامه سنجش رشد اعتقادی 51سؤالی (معنوی‌پور، 1382) با پایایی 78/0، و پرسشنامه سلامت روانی (GHQ) 28سؤالی گلد برگ با پایایی 816/0 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی در حد میانگین، انحراف استاندارد، ضریب پراکندگی، ضریب همبستگی پیرسون و آمار استنباطی از آزمون‌های T کندال، T برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل و Z فیشر استفاده شده است. یافته‌ها نشان داد که بین رشد اعتقادی و سلامت روانی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد. همبستگی بین میزان رشد اعتقادی و سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر متفاوت است و علی‌رغم بالا بودن میانگین نمرات رشد اعتقادی در دانشجویان پسر و سلامت روانی دانشجویان دختر، تفاوت معنا‌داری بین آنها مشاهده نشد. رابطه بین رشد اعتقادی و سلامت روانی دانشجویان پسر مثبت و معنا‌دار و دانشجویان دختر مثبت است. %U https://islamicpsy.rihu.ac.ir/article_1065_57c28b90a8b55b3d07ea930018cd171d.pdf