هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش حکمتهای نهجالبلاغه بر ابعاد سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه سمنان بود. در یک بررسی آزمایشی با پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری با گروه کنترل، 61 نفر از این دانشجویان به طور تصادفی انتخاب و نیز به صورت تصادفی در گروههای آزمایشی و کنترل گماشته شدند. شرکتکنندگان در سه مرحله پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) را تکمیل کردند و گروههای آزمایش ده جلسه آموزش مهارتهای زندگی را هفتهآی یکبار دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر نشان داد که آموزش حکمتهای نهجالبلاغه بطور معناداری باعث کاهش علایم نشانههای بدنی، اضطراب و بیخوابی، اختلال عملکرد اجتماعی و افسردگی در گروههای آزمایش در مقایسه با گروههای کنترل شده است (05/0>p). طبق نتایج این پژوهش، آموزش حکمتهای نهجالبلاغه به شیوه گروهی روش مؤثری برای برای بهبود ابعاد سلامت عمومی دانشجویان است.