TY - JOUR ID - 1113 TI - بررسی تطبیقی مدل چهارمرحله‌ای خودارزیابی در اسلام (مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاتبه) با استراتژی‌های رفتارمحور خودرهبری JO - مطالعات اسلام و روانشناسی JA - PSY LA - fa SN - 2008-1103 AU - هویدا, رضا AD - عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 3 IS - 5 SP - 143 EP - 153 KW - خودرهبری KW - استرات‍‍‍ژی‌های رفتارمحور KW - اسلام KW - خودارزیابی KW - مدل چهارمرحله‌ای DO - N2 - خودرهبری، فرایند طراحی، ایجاد و حفظ رفتارهایی است که می‌تواند انسان را به رشد و کمال انسانی رهنمون کند. هدف این پژوهش، بررسی تطبیقی بین مدل چهار مرحله‌ای خود ارزیابی اسلامی و استراتژی‌های رفتارمحور خود رهبری است. در این پژوهش، از روش تحلیل نظری محتوای متون دینی و شیوه کتابخانه‌ای استفاده شده است. این مقاله، بعد از طرح مباحثی در مورد خود ارزیابی و خودشناسی در اسلام، به بحث دربارة خود رهبری و خودارزیابی پرداخته و در نهایت، مدل چهار مرحله‌ای خود ارزیابی در اسلام (مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاتبه)، با استراتژی‌های رفتارمحور خود رهبری، به عنوان یکی از تئوری‌های جدید مدیریت تطبیق می‌شود. UR - https://islamicpsy.rihu.ac.ir/article_1113.html L1 - https://islamicpsy.rihu.ac.ir/article_1113_643897a1a781ca5d2eea23b58dd6571d.pdf ER -