پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر «آموزش های مستقیم و غیرمستقیم ماهوارهای» بر «تعارض زناشویی» و «نگرش نسبت به خیانت زناشوئی» انجام شده است. از بین زنان ساکن در شهر مشهد، با استفاده از فرمول کوکران، 400 نفر، با روش نمونهگیری گلوله برفی تعیین شدند. دادهها از طریق دو مقیاس «تعارض زناشویی» کنزاس و «نگرش به خیانت زناشویی» مارک واتلی گردآوری و از طریق آزمونهای آماری تی مستقل، ANOVA و MANOVA تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین زنانی که سریالهای ماهوارهای فارسی تماشا میکردند با زنانی که تماشا نمیکردند، در «نگرش نسبت به خیانت زناشوئی»، تفاوت معنی داری وجود دارد (59/t=9 و p=0/01). بین میزان «تعارض زناشویی» آن دو گروه نیز تفاوت معناداری مشاهده شد (62/f=2 و p=0/01). بنابراین پیشنهاد می شود راهبردهایی اتخاذ شود که برنامههای تلویزیونی داخلی بتواند به نیازها، انتظارات و خواستههای طیف وسیع تری از افراد جامعه پاسخ دهد تا نهاد خانواده، از استحکام بیشتری برخوردار باشد.
عجم, علیاکبر. (1395). تأثیر «آموزش های مستقیم و غیرمستقیم ماهوارهای» بر «تعارض زناشویی» و «نگرش به خیانت زناشوئی». مطالعات اسلام و روانشناسی, 10(18), 125-146.
MLA
علیاکبر عجم. "تأثیر «آموزش های مستقیم و غیرمستقیم ماهوارهای» بر «تعارض زناشویی» و «نگرش به خیانت زناشوئی»". مطالعات اسلام و روانشناسی, 10, 18, 1395, 125-146.
HARVARD
عجم, علیاکبر. (1395). 'تأثیر «آموزش های مستقیم و غیرمستقیم ماهوارهای» بر «تعارض زناشویی» و «نگرش به خیانت زناشوئی»', مطالعات اسلام و روانشناسی, 10(18), pp. 125-146.
VANCOUVER
عجم, علیاکبر. تأثیر «آموزش های مستقیم و غیرمستقیم ماهوارهای» بر «تعارض زناشویی» و «نگرش به خیانت زناشوئی». مطالعات اسلام و روانشناسی, 1395; 10(18): 125-146.