قرآن کریم، ترجمه مکارم شیرازی.
ابنشعبه حرانی، حسن بن علی (1404)، تحف العقول، چ2، قم: جامعه مدرسین.
آمدی، عبدالواحد بن محمد (1366)، تصنیف غررالحکم و دررالکلم، قم: دفتر تبلیغات.
بک، جودیت اس. (1391)، شناختدرمانی: اصول و مفاهیم ماورای آن. ترجمه محمدرضا محمدی، هوشمند کهنزاده، نرگس جوشقانی و عبدالرضا منصوریراد، تهران: ارجمند.
جانبزرگی، مسعود (1378)، اثربخشی رواندرمانگری کوتاهمدت (آموزش خودمهارگری) با و بدون جهتگیری مذهبی در مهار اضطراب و تنیدگی، پایاننامه دکتری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
جانبزرگی، مسعود وغرویراد، سیدمحمد(1395)، نظریههای نوین رواندرمانگری و مشاوره: اصول، فنون و مطابقتهای فرهنگی، قم وتهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سمت.
جانبزرگی، مسعود و نوری، ناهید (1394)، نظریههای بنیادین رواندرمانگری و مشاوره: اصول، فنون و مطابقتهای فرهنگی، قم وتهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سمت.
جانبزرگی، مسعود و همکاران (1390)، «ارزیابی تحول روانی معنوی در درمانگری مراجعان مذهبی»، دوفصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی، س5، ش8، ص49ـ71.
رحیمیان، سعید (1384)، «ارتباط خودشناسی با خداشناسی در عرفان ابنعربی»، انجمن معارف اسلامی ایران، س1، ش3.
صادقی، منصورهالسادات و همکاران (1387)، «واﻟﺪﻳﻦ، ﺧﻮد و دﻳﮕﺮان ﻣﻬﻢ: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﺼﻮر از ﺧﺪا»، علوم رفتاری، دوره2، ش1.
طبرسى، فضل بن حسن (1360)، ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن، تهران: انتشارات فراهانى.
علیانسب، سیدحسین (1390)، «تصویر ذهنی از خدا و خاستگاه آن»، روانشناسی و دین، س4، ش2، ص63ـ77.
غباریبناب، باقر و همکاران (1391)، «رابطه کیفبت دلبستگی به خدا و تصور فرد از خدا با سلامت روانی در والدین کودکان استثنایی»، فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، س12، ش3.
غباریبناب، باقر؛ حدادی، علیاکبر(1388)، «رابطۀ اضطراب وافسردگی با تصویر ذهنی ازخدا دردانشجویان»، علوم روانشناختی، دوره8، ش31، ص297-314.
کاویانی،محمد(1393)، روانشناسیدرقرآن: مفاهیموآموزهها،قم:پژوهشگاهحوزهودانشگاه.
لیثی واسطی، علی بن محمد (1418)، عیون الحکم والمواعظ، قم: موسسه فرهنگی دارالحدیث.
مجلسى، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
مکارم شیرازى، ناصر (1374)، تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الإسلامیه.
نورعلیزاده میانجی، مسعود و همکاران (1391)، «رابطه خداآگاهی با خودآگاهی»، روانشناسی و دین، س5، ش3، ص5-24.
یانگ، جفری و همکاران (1391)، طرحواره درمانی، ترجمه حسن حمیدپور و زهرا اندوز، چ4، تهران: ارجمند.
Abigail James and Adrian Wells (2003), Religion and mental health: Towards a cognitive- behavioral framework, British Journal of Health Psychology, 8, 359–376.
Hanneke Schaap-Jonker and et.al (2010), Image of God and personality pathology: An exploratory study among psychiatric patients, Mental Health, Religion & Culture, p: 55.
Kezdy, Aniko; Martos, Tamas; Robu, Magda (2013), God image and attachment to God in work addiction risk. Studia Psychologica, vo1./is. 55/3(209-214).
Kressmann, K., Sirgy, M. J., Herrmann, A., Huber, F., Huber, S., Dong-Jin Lee (2006). Direct and indirect effects of self-image congruence on brand loyalty, Journal of Business Research 59, 955–964.
Lawrence, R. T .(1997), Measuring the Image of God: The God image inventory and the God image scales, Journal of Psychology and Theology, 25(2): 214-226.
Leslie J. Francis, Harry M. (2001), Gibson & Mandy Robbins, God images and self-worth among adolescents in Scotland, Mental Health, Religion & Culture Volume4, Issue2, 103-108.
Pargament, kenneth (2007), Spiritually Integrated Psychotherapy Understanding and addressing the sacred, New York: Guilford.
Rogers, T.B., Kuiper, N.A., Kirker, W.S. (1977), Self-Reference and the Encoding of Personal Information, Journal of Personality and Social Psychology, 35, 677-688.
Ryan, juanita R, (2008), Seeing God in New Ways: Recovery from Distorted Images of God, The National Association for Christian Recovery.
Young, J. E., Klosko, J.S., and Weishaar, M. E, (2007). Schema therapy: A practitioner’s guide, NewYork: Guilford.