1. آزموده، پیمان؛ شهریار شهیدی و عصمت دانش (بهار 1386)، «بررسی رابطه جهتگیری مذهبی با سرسختی و شادکامی در دانشجویان»، مجله روانشناسی، ش1، ص60−74.
2. اکبری، الله رضا و علی فتحی آشتیانی (زمستان 1388)، «ساخت مقیاس سنجش دنیاگرایی (مسد) براساس متون دینی»، فصلنامه روانشناسی و دین، س2، ش4، ص71−100.
3. باقری، مسعود؛ حسن بنیاسدی و صفورا داوری (پاییز و زمستان 1390)، «رابطه دینداری و ابعاد شخصیت با سلامت روان معلمان رودان»، دوفصلنامه علمی−پژوهشی مطالعات اسلام و روانشناسی، س5، ش9، ص7−32.
4. جعفری، عیسی؛ نادر حاجلو و علی محمدزاده (زمستان 1393)،«رابطه عمل به باورهای دینی و بهزیستی معنوی با سلامت عمومی و شیوههای مقابله در سربازان وظیفه»،مجله طب نظامی، دوره 16، ش4، ص191−196.
5. حاجی امینی، زهرا؛ محمد زمانی؛ علی فتحی آشتیانی؛ عباس عبادی؛ فریال خمسه و سیدحمید قریشی (1389)، «عوامل جمعیتشناختی مرتبط با واکنشهای هیجانی سربازان»، مجله طب نظامی، دوره 12، ش4، ص211−216.
6. شکرینیا، ایرج (1389)، «رابطه هویت مذهبی، نگرش مذهبی و سرسختی روانشناختی با سلامت روان در معتکفان»، دوفصلنامه علمی−پژوهشی مطالعات اسلام و روانشناسی، س4، ش7، ص7−20.
7. شوماخر، رندال. ای و لومکس، ریچارد. جی. (1388)، مقدمهای بر مدلسازی معادله ساختاری، ترجمۀ وحید قاسمی، تهران: جامعهشناسان.
8. صدیقی ارفعی، فریبرز؛ محمدرضا تمناییفر و عاطفه عابدین آبادی (پاییز 1391)، «رابطه جهتگیری مذهبی سبکهای مقابله و شادکامی در دانشجویان»، روانشناسی و دین، س5، ش3، ص135−163.
9. صیادی تورانلو، حسین؛ رضا جمالی و سیدحبیبالله میرغفوری (زمستان 1386)، «بررسی رابطه اعتقاد به آموزههای مذهبی اسلام و هوش هیجانی دانشجویان»، فصلنامه علمی−پژوهشی اندیشۀ نوین دینی، س3، ش11، ص145−172.
10. مخبری، عادل؛ فریبا درتاج و علی دره کردی (1390)، «بررسی شاخصهای روانسنجی و هنجاریابی پرسشنامه توانایی حل مسئله اجتماعی»، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، س1، ش4، زمستان 1389.
11. هاتون، کیت و کرک، جوان (1389)، حل مسئله، در: کیت. هاتون؛ پال. سالکووس کیس؛ جوان، کرک و دیوید، کلارک: رفتاردرمانی شناختی، ترجمۀ حبیبالله قاسمزاده، اصفهان: انتشارات ارجمند.
12. هومن، حیدرعلی (1380)، تحلیل دادههای چندمتغیری در پژوهش رفتاری، تهران: نشر پارسا.
13. یاسمینژاد، پریسا؛ محسن گلمحمدیان و بهنام فعلی (1390)، «بررسی رابطه جهتگیری مذهبی و سرسختی روانشناختی در دانشجویان»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، س19، ش12، ص119−137.
1. Hood, R.W., Hill, P.C., & Spilka, B. (2009), The Psychology of Religion. 4thed. NewYork and London: The Guilford Press.
2. Maddi, S.R. (2013a), Hardiness as the Existential Courage to Grow Through Searching for Meaning. In: J.A. Hicks & C. Routledge, The experience of meaning in life. NewYork: Springer.
3. Maddi, S.R. (2013b), Hardiness: Turning stressful circumstances into resilient growth. NewYork: Springer.
4. Pargament, K.I., Kennel, J., Hathaway, Grevengoed, N., Newman, J.m, Jones, W. (1988), Religion and the problem solving process: Three styles of coping. Journal for the scientific study of Religion, 27(1), 90-104.
5. Ugwu, F., & Ugwu, C. (2013), Anointing without money: Exploring the relationships between materialism, happiness and daily spiritual experience in a Nigerian sample. International Journal of Asian Social Science, 3(5):1196-1207.
6. Weiss Ozorak, E. (2005), Cognitive approaches to religion. In R.F. Paloutzian & C.L. Park, Handbook of the psychology of religion and spirituality. NewYork & London: The Guilford Press.
7. Zinnbauer, B.J., & Pargament, K.I. (2005), Religiousness and spirituality. In R.F. Paloutzian & C.L. Park, Handbook of the psychology of religion and spirituality. NewYork & London: The Guilford Press.