* قرآن کریم
1. آذربایجانی، مسعود (1387)، روانشناسی دین از دیدگاه ویلیام جیمز، چ1، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
2. اژدریفرد، پریسیما؛ قاسم قاضی و رحمت اله نورانیپور (1389)، «بررسی تأثیر آموزش عرفان و معنویت بر سلامت روان دانشآموزان»، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، س5، ش2، ص105−127.
3. اصغری، محمدجواد (1393)، برهان تجربه دینی از دیدگاه ریچارد سویین برن، چاپ اول، قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب.
4. امانی، امید؛ سحر قربانی، الهه رفعتی، مهسا دهقانی و شعبان ناهید (1399) «تأثیر شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودآگاهی هیجانی و باورهای فراشناختی نوجوانان دارای اختلال اضطراب فراگیر»، نشریه روانپرستاری، دوره 8، ش5، ص55−66.
5. بیرامی، منصور؛ معصومه موحدی، یزدان موحدی و کلثوم کریمینژاد (1395)، «اثربخشی آموزش معنویت بر ارتقای سرسختی و بهزیستی روانشناختی»، فصلنامه روانشناسی و دین، س9، ش3، ص107−120.
6. پارگامنت، کنت (1395)، روان درمانی آمیخته با معنویت (درک و شناسایی امر مقدس)، سیدمحمد کلانتر و سیدمحمد حسینی و سجاد مطهری، چاپ اول، تهران: آوای نور.
7. جانبزرگی، مسعود (1394)، «اصول روان درمانگری چند بعدی معنوی»، پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، س1، ش1، ص9−45.
8. حکیمی، محمدرضا (1382)، پیام جاودانه، چ1، قم: انتشارات دلیل ما.
9. شریف الرضی، محمد بن حسین (1414)، نهجالبلاغة (للصبحی صالح)، چ1، قم: نشر هجرت.
10. شریفینیا، محمدحسین (1394)، چهره جان خودشناسی با رویکرد یکپارچهسازی توحیدی، چاپ اول، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
11. صدوق، محمد بن علی (1398ق)، التوحید، چ1، قم: انتشارات جامعه مدرسین.
12. فرامرز قراملکی، احد (1377)، «تجربه دینی روانشناسی دین و الهیات (کلام) در گفتگو با دکتر رالف هود»، نشریه قبسات، س3، ش8−9، ص2−21.
13. کلینی، محمد بن یعقوب (1387)، الکافی، چ1، قم: مؤسسه علمیفرهنگی دارالحدیث.
14. لیثى واسطى، على بن محمد (1376)، عیون الحکم و المواعظ، چ1، قم: دارالحدیث.
15. محمدی ریشهری، محمد (1384)، میزان الحکمه، چ1، قم: مؤسسه علمی دارالحدیث.
16. مظاهری سیف، حمیدرضا (1399)، خودکاوی معنوی، در حال چاپ.
17. مظاهری سیف، حمید رضا(1395)، آسیبشناسی شبه جنبشهای معنوی، قم: صهبای یقین.
18. مؤمنیراد، اکبر؛ خدیجه علیآبادی، هاشم فردانش و ناصر مزینی (1392)، «تحلیل محتوای کیفی در آیینه پژوهش: ماهیت، مراحل، اعتبار نتایج»، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، س14، ش14، ص187−222.
19. نوری، ربابه (1392)، آموزش مهارتهای معنوی کتاب کار دانشجویان، چاپ اول، تهران: مرکز مشاوره دانشگاه تهران.
20. هفرن، کیت و ایلونا بونیول (1395)، روانشناسی مثبتنگر، ترجمه محمدتقی تبیک و محسن زندی، چ3، قم: دارالحدیث.
21. Argyle, Michael, (2000), Psychology and religion. First published by Routledge, London.
22. Burdzy, Donna Christine., (2014), SACRED EMOTIONS SCALE. A Thesis Submitted to the Graduate College of Bowling Green State University in partial fulfillment of the requirements for the degree of MASTER OF ARTS.
23. Foster, Ian, (2012), "Wilderness, A Spiritual Antidote to the Everyday: A Phenomenology of Spiritual Experiences in the Boundary Waters Canoe Area Wilderness" Graduate Student Theses, Dissertations, & Professional Papers.
24. Poll, J., & Smith, T. B., (2003), The spiritual self: Toward a conceptualization of spiritual identity development, Journal of Psychology and Theology, 129-142.
25. Preston, Jesse and Shin, (2016), Faith. Spiritual experiences evoke awe through the small self in both religious and non-religious individuals, Journal of Experimental Social Psychology.