1. اصغری، فرهاد؛ سجاد سعادت، ستاره عاطفیکرجوندانی و سحر جانعلیزاده کوکنه (1393)، «رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی با بهزیستی روانشناختی، انسجام خانواده و سلامت معنوی در دانشجویان دانشگاه خوارزمی»، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، س۱۴، ش۷، ص۵۹۳−۵۸۱.
2. اکبریان، فرامرز (1395)، «رابطه بین نگرش مذهبی با شادکامی و خودکارآمدی دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه»، فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی مدرسه، س5، ش2، ص7−19.
3. اوجاقی، ناصرالدین (1386)، «دین و تأثیر آن بر رفتار اخلاقی»، ماهنامه معرفت، س2، ش113، ص1−17.
4. اورک، جهانبخش و تاجمحمد زندی درهغریبی (1393)، رابطه ساده و چندگانه بین پیشایندهای تقلّب «نگرش مذهبی، هوش، وضعیت اجتماعی −اقتصادی− جامعهپذیری و عزّت نفس» با نگرش نسبت به تقلّب در امتحان دانشآموزان پسر و دختر دورۀ متوسطه استان خوزستان،همایش علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران.
5. برزگربفرویی، کاظم (1393)، «ارتباط عوامل فردی و موقعیتی با تقلّب دانشآموزان پایۀ پنجم ابتدایی»، مجله روانشناسی مدرسه، س3، ش3، ص6−20.
6. جاجرمی، محمود و الهه پوراکبران (1395)، «بررسی رابطه نگرش مذهبی با سلامت روان و تابآوری در زنان»، اصول بهداشت روانی، 19 (3)، ص324-327.
7. جاچیزاده میمندی، مسعود و مهدی برغمندی (1389)، «رابطه عمل به باورهای دینی و رضایت از زندگی در بین سالمندان»، مجله سالمندی ایران، س5، ش15، ص78−95.
8. جعفری، عیسی؛ نادر حاجلو و علی محمدزاده (1393)، «رابطه عمل به باورهای دینی و بهزیستی معنوی با سلامت عمومی و شیوههای مقابله در سربازان وظیفه»، مجله طب نظامی، س16، ش4، ص191−196.
9. خامسان، احمد و محمدرضا امیری (1390)، «بررسی تقلّب تحصیلی در میان دانشجویان دختر و پسر»، اخلاق در علوم و فناوری، س6، ش1، ص53−61.
10. خدایاریفرد، محمد (1385)، «آمادهسازی و هنجاریابی مقیاس سنجش دینداری دانشجویان»، طرح پژوهشی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه تهران.
11. رمضانی، زهرا (1389)، «الگوی پیشبینی تقلّب تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و ابعاد درگیری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان اسفراین»، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بیرجند.
12. سواری، کریم و محمدرضا برنا (1394)، «بررسی رابطه علّی نگرشهای مذهبی و اهداف تبحری، اهداف عملکردی با گرایش به تقلّب در امتحان از طریق میانجیگری عملکرد تحصیلی»، فصلنامه پژوهشهای کاربردی در روانشناسی تربیتی، س2، ش2، ص29−38.
13. شهابی، مهرنسا؛ سیدامیر امینیزدی؛ علی مهشدی و جعفر حسنی (1396)، «نقش نگرش مذهبی در تحمل پریشانی روانشناختی و دشواری در نظمجویی هیجان دانشجویان دانشگاه تهران»، پژوهش در دین و سلامت، 3 (4)، ص32−47.
14. صادقی، عباس؛ نادر افقی؛ محمدحسن بناپور حمیدی و سیده فاطمه امامی (1396)، «بررسی عوامل مرتبط با اقدام به تقلّب در بین دانشجویان مؤسسات آموزش عالی شهرستان رشت»، پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، 6 (4)، ص35−52.
15. صادقی، محمدرضا؛ رحیم باقرزاده لداری و محمدرضا حقشناس (1389)، «وضعیت نگرش مذهبی و سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران»، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، س20، ش75، ص71−75.
16. عباسی، معصومه؛ ملوک خادمی و زهرا نقش (1394)، «بررسی رابطۀ نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطۀ نقش خودکارآمدی»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، س5، ش4، ص559−563.
17. علیزاده ثانی، محسن؛ نجات سهیل، محبوبه شاهی و محبوبه عرب (1395)، «تأثیر هوش معنوی بر کاهش تقلّب: نقش تعدیلگر توجیه تقلّب»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، س6، ش2، ص293−308.
18. علیوردینیا؛ اکبر؛ حیدر جانعلیزاده و سجاد عمرانی دهکهان (1394)، «بررسی نقش یادگیری اجتماعی در تقلّب دانشگاهی»، مسائل اجتماعی ایران، س6، ش2، ص71−103.
19. کریمزاده، منصوره و نیکچهره محسنی (1385)، «بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایشهای علوم ریاضی و علوم انسانی)». مجله مطالعات زنان، س2 ، ش4، ص29−45.
20. گلپرور، محسن و خاکسار سروره (1387)، «عوامل اخلاقی و ارزشی مرتبط با عملکرد تحصیلی دانشجویان»، پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، س5، ش8، ص72−90.
21. گلچین، مجتبی و احمدرضا سنجری (1391)، «بررسی رابطۀ بین هوش معنوی و خودکارآمدی کارکنان»، مطالعات رفتار سازمانی، س1، ش3، ص3−20.
22. گلزاری، محمد (1379)، «ساخت مقیاس سنجش ویژگیهای افراد دینی و رابطه این خصوصیات با بهداشت روانی آنها»، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطباییe.
23. گلزاری، محمود (1380)، «مقیاس عمل به باورهای دینی (معبد)، اولین همایش بینالمللی نقش دین در بهداشت روان، تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی−درمانی ایران، 27 آذر.
24. لطفیزاده اطهر، میثم (1386)، «مقایسۀ سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین»، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تبریز.
25. نجاتی، محمدعثمان (1388)، قرآن و روانشناسی، ترجمه عباس عرب، مشهد: آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهشهای اسلامی.
26. یونسی، منزه (1395)، «مطالعه جامعهشناختی تأثیر دینداری بر تقلّب علمی در میان دانشجویان دانشگاه مازندران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
27. Adegbola, M. A. (2007), The relationship among spirituality, self−efficacy, and quality of life in adults with sickle cell disease: The University of Texas at Arlington.
28. Aljurf, S., Kemp, L. J. & Williams, P. (2020), Exploring academic dishonesty in the Middle East: A qualitative analysis of students’ perceptions. Studies in Higher Education, 45(7), 1461−1473.
29. Allport, G. W., Vernon, P.E. & Lindzey, G. A. (1960), A study of values (3rd ed), Boston: Houghton Mifflin Company.
30. Ampuni, S., Kautsari, N., Maharani, M., Kuswardani, S. & Buwono, S.B.S. (2020), Academic dishonesty in Indonesian college students: An investigation from a moral psychology perspective. Journal of Academic Ethics, 18(4), 395−417.
31. Bacon, A. M., McDaid, C., Williams, N. & Corr, P. J. (2020), What motivates academic dishonesty in students? A reinforcement sensitivity theory explanation, British Journal of Educational Psychology, 90(1), 152−166.
32. Baldwin, D., Daugherty, S., Rowley, B. & Schwartz, M. (1996), Cheating in medical school: A survey of second−year students at 31 schools, Academic Medicine, 71(3), 267−273.
33. Bandura, A. (1986), Social foundations of thought and action (pp.5−107), Englewood Cliffs, NJ: PrenticeHall.
34. Bandura, A. (1997), Self−efficacy: The exercise of control: Macmillan.
35. Bandura, A. (1998), Personal and collective efficacy in human adaptation and change, Advances in psychological science, 1(1), 51−71.
36. Bègue, L. (2002), Beliefs in justice and faith in people: Just world, religiosity and interpersonal trust, Personality and Individual Differences, 32(3), 375−382.
37. Bieschke, K. J. (2006), Research self−efficacy beliefs and research outcome expectations: Implications for developing scientifically minded psychologists, Journal of Career Assessment, 14(1), 77−91.
38. Bong, M. (2008), Effects of parent-child relationships and classroom goal structures on motivation, help-seeking avoidance, and cheating. The journal of experimental education, 76(2), 191-217.
39. Bruggeman, E. L. & Hart, K. J. (1996), Cheating, lying, and moral reasoning by religious and secular high school students, The Journal of Educational Research, 89(6), 340−344.
40. Chudzicka−Czupała, A. Lupina−Wegener, A. Borter, S. & Hapon, N. (2013), Students’ attitude toward cheating in Switzerland, Ukraine and Poland, The New Educational Review, 32(2), 66−76.
41. Dawid, G., Malherb, E., Henry, R., Steel & Wilhelmina, H. (2003), The contpibution of self−efficacy and outcome expectation in the prediction of exercise adherence, Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 25(1), 71−82.
42. DeAndrea. D.C., Carpenter. C., Shulman. H. & Levin. T. R. (2009), The relationship between cheating behavior and sensation making, Personality and Individual Differences, 47. 936−947.
43. Ellsworth, A. & Lagacé−Séguin, D. G. (2009), In Retrospect: Is Youth Grade Retention Associated with Self−Esteem and Self−Efficacy in Early Adulthood? International journal of adolescence and youth, 15(1−2), 21−38.
44. Guttman, A. (1984, June), R−trees: A dynamic index structure for spatial searching, In Proceedings of the 1984 ACM SIGMOD international conference on Management of data (pp.47−57).
45. Harding, T., Mayhew, M., Finelli, C. & Carpenter, D. (2007), The theory of planned behavior as a model of academic dishonesty in humanities and engineering undergraduates, Ethics and Behavior, 17(3), 255−279.
46. Jinks, J., & Morgan, V. (1999), Children's perceived academic self-efficacy: An inventory scale. The clearing house, 72(4), 224-230.
47. Khodaie, E., Moghadamzadeh, A. & Salehi, K. (2011), Factors affecting the probability of academic cheating school students in Tehran, Procedia−social and behavioral sciences, 29, 1587−1595.
48. Kline, R. B. (2015), Principles and practice of structural equation modeling: Guilford publications.
49. Lent, R. W., Brown, S. D., & Hackett, G. (2002), Social cognitive career theory. Career choice and development, 4(1), 255-311.
50. Marques, T., Reis, N. & Gomes, J. (2019), A bibliometric study on academic dishonesty research, Journal of Academic Ethics, 17(2), 169−191.
51. Marsden, H., Carroll, M. & Neill, J. T. (2005), Who cheats at university? A self−report study of dishonest academic behaviors in a sample of Australian university students, Australian Journal of Psychology, 57(1), 1−10.
52. McCabe, D. L. & Bowers, W. J. (1994), Academic dishonesty among males in college: A thirty year perspective, Journal of College Student Development, 35(1), 5–10.
53. McClung, E. L. & Gaberson, K. B. (2021), Academic dishonesty among nursing students: A contemporary view, Nurse Educator, 46(2), 111−115.
54. Miller, A., Shoptaugh, C., & Wooldridge, J. (2011), Reasons not to cheat, academic-integrity responsibility, and frequency of cheating. The journal of experimental education, 79(2), 169-184.
55. Murdock, T. B. & Anderman, E. M. (2006), Motivational perspectives on student cheating: Toward an integrated model of academic dishonesty, Educational Psychologist, 41(3), 129−145.
56. Murdock, T. B., Hale, N. M. & Weber, M. J. (2001), Predictors of cheating among early adolescents: Academic and social motivations, Contemporary Educational Psychology, 26(1), 96−115.
57. Mustapha, R., Hussin, Z., Siraj, S. & Darusalam, G. (2017), Academic dishonesty among higher education students: The Malaysian evidence (2014 To 2016), KATHA−The Official Journal of the Centre for Civilisational Dialogue, 13(1), 73−93.
58. Nora, W. L. Y. & Zhang, C. (2010), Motives of cheating among secondary students: the role of self−efficacy and peer influence, Asian Pacific Educational Review, 11(4), 573−584.
59. Onu, D. U., Onyedibe, M. C. C., Ugwu, L. E. & Nche, G. C. (2021), Relationship between religious commitment and academic dishonesty: is self−efficacy a factor? Ethics & Behavior, 31(1), 13−20.
60. Portnoy, J., Legee, K., Raine, A., Choy, O. & Rudo−Hutt, A. S. (2019), Biosocial risk factors for academic dishonesty: Testing a new mediation model in young adults, Journal of Contemporary Criminal Justice, 35(1), 21−35.
61. Rettinger, D. & Jordan, A. (2005), The Relations among Religion, Motivation and College Cheating: A Natural Experiment, Journal of Ethics & Behavior, 15(2), 107 –129.
62. Smith, S. (2005), Exploring the interaction of emotional Intelligence and spirituality. Traumatology, 10(4), 231-243.
63. Stephens, J. M. (2019), Natural and normal, but unethical and evitable: The epidemic of academic dishonesty and how we end it, Change:The Magazine of Higher Learning, 51(4), 8−17.
64. Sutton, E. M. & Huba, M. E. (1995), Undergraduate student perceptions of academic dishonesty as a function of ethnicity and religious participation, NASPA journal, 33(1), 19−34.
65. Tas, Y. & Tekkaya, C. (2010), Personal and contextual factors associated with students’ cheating in science, The Journal of Experimental Education, 78(4), 440−463.